Oktatott tárgyak:
Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
- 2006–2011 Filozófia Mphil – Central European University
- 2001–2006 Filozófia MA – Szegedi Tudományegyetem
Interjú
Mióta foglalkozol tipográfiával, mikor és hogyan kerültél vele kapcsolatba?
Körülbelül 2001 óta, amikor véletlenül átállítottam a Wordben a betűtípust Times New Romanről Garamondra.
Mit jelent számodra a tipográfia?
Lelki táplálékot és megélhetést.
Milyen tárgyakat tanulhatnak tőled a Tipost hallgatói?
Valamelyik diplomatárgyat, jellemzően könyvet vagy plakátot.
Mire számíthatnak tőled a hallgatók? Hogyan foglalnád össze oktatói munkád?
Főállásban mégiscsak azzal foglalkozom, amit (hétvégén) megpróbálok átadni a hallgatóknak, tehát ez remélhetőleg kölcsönöz némi hitelességet az órán elhangzottaknak. Ezenkívül próbálok kedves lenni.
A tipográfián belül mivel szeretsz a legjobban foglalkozni?
Próbáltam keresni valamit, amivel nem szeretek a tipográfián belül foglalkozni, de egyelőre nem találtam ilyet.
Van kedvenc munkád, projekted, amit szívesen bemutatnál nekünk?
Rengeteg.
A hallgatói munkák közül melyek azok, amelyek különösen kedvesek számodra?
Szerintem fura lenne egy-egy munkát kiemelni, és nem is tartom a saját ízlésemet ilyen szempontból fontosnak. Azokat a munkákat szeretem, amelyekről látszik (vagy legalábbis én látom), hogy a kurzus során fejlődtek, érlelődtek és elértek egy olyan formát, amire a tervezőjük büszke tud lenni.
Ki a kedvenc betűterveződ, melyik a kedvenc betűtípusod és miért?
A második és harmadik kérdés szerintem utoljára 1970-ben volt értelmezhető, úgyhogy az elsőre válaszolok. A kedvenc betűtervezőm James Edmondson, de nem azért mert ő a világ legjobb betűtervezője, hanem azért, mert van egy házi faeszterga-műhelye, tervezett betűt a Vulfpecknek, és igazán rokonszenves embernek tűnik.