Oktatott tárgyak:
Kiadványtervezés 1., Arculattervezés
Felsőfokú tanulmányok és végzettség:
- formatervező, csomagolástervező művész 2004,
- tipográfus 1997,
- betűszedő, fényszedő 1995
Interjú
Mióta foglalkozol tipográfiával, mikor és hogyan kerültél vele kapcsolatba?
Középiskolában egy kórusplakáthoz 12 órán át rajzoltam tussal a betűket, pedig csak A3-mas volt. Azóta is megáll az idő, ha betű közelébe kerülök.
Mit jelent számodra a tipográfia?
Rend, szeretet és nyomdaszag.
Milyen tárgyakat tanulhatnak tőled a Tipost hallgatói?
Kiadványtervezést, arculattervezést, tipográfiai tervezés 1., 2. is tanítottam, most épp a végzősök diplomafeladatát konzultálom.
Mire számíthatnak tőled a hallgatók? Hogyan foglalnád össze oktatói munkád?
Talán még az őrültség innenső oldaláról és a mániákusság határáról valamit megmutatni, elmondani, átadni.
A tipográfián belül mivel szeretsz a legjobban foglalkozni?
Kapcsolatokkal és véletlenekkel, néha véletlen kapcsolatokkal.
Van kedvenc munkád, projekted, amit szívesen bemutatnál nekünk?
Mindig az épp aktuális a kedvenc, de minden régit is szeretek. A HBD projektem vége felé járok, az összegzés és a kötetté fűzés fázisában
A hallgatói munkák közül melyek azok, amelyek különösen kedvesek számodra?
Az örömteliek. Azok, amelyeket gyermeküknek éreznek a tervezőik, és születésük óta vállalják őket! Nagy öröm ilyen munkáknál bábáskodni!
Ki a kedvenc betűterveződ, melyik a kedvenc betűtípusod és miért?
Emil Rudolf Weiß: Weiss antikvája 1928-ból. Különleges játékosság és korlátfeszegetés jellemzi. Weöres Sándor ABC verséhez használtam két plakáton 1996-ban. Azóta számtalan betűt megismertem, megszerettem, de itt valami mélyen megérintett.
Munkáimban és saját arculatomban is a Hungarumlaut öntöde típusait használom. Katyi Ádám karaktereiben Weiß játékosságát vélem újraéledni.
Hol nézhető meg a portfoliód?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
A HBD projektem instagramja még fejlődésben, de már a vége felé tart: https://www.instagram.com/jmtypography/