Juhász Márton

Oktatott tárgyak:

Kiadványtervezés 1., Arculattervezés

Felsőfokú tanulmányok és végzettség:

  • formatervező, csomagolástervező művész 2004,
  • tipográfus 1997,
  • betűszedő, fényszedő 1995

Interjú

Mióta foglalkozol tipográfiával, mikor és hogyan kerültél vele kapcsolatba?

Középiskolában egy kórusplakáthoz 12 órán át rajzoltam tussal a betűket, pedig csak A3-mas volt. Azóta is megáll az idő, ha betű közelébe kerülök.

Mit jelent számodra a tipográfia?

Rend, szeretet és nyomdaszag.

Milyen tárgyakat tanulhatnak tőled a Tipost hallgatói?

Kiadványtervezést, arculattervezést, tipográfiai tervezés 1., 2. is tanítottam, most épp a végzősök diplomafeladatát konzultálom.

Mire számíthatnak tőled a hallgatók? Hogyan foglalnád össze oktatói munkád?

Talán még az őrültség innenső oldaláról és a mániákusság határáról valamit megmutatni, elmondani, átadni. 

A tipográfián belül mivel szeretsz a legjobban foglalkozni? 

Kapcsolatokkal és véletlenekkel, néha véletlen kapcsolatokkal.

Van kedvenc munkád, projekted, amit szívesen bemutatnál nekünk?

Mindig az épp aktuális a kedvenc, de minden régit is szeretek. A HBD projektem vége felé járok, az összegzés és a kötetté fűzés fázisában

A hallgatói munkák közül melyek azok, amelyek különösen kedvesek számodra?

Az örömteliek. Azok, amelyeket gyermeküknek éreznek a tervezőik, és születésük óta vállalják őket! Nagy öröm ilyen munkáknál bábáskodni!

Ki a kedvenc betűterveződ, melyik a kedvenc betűtípusod és miért?

Emil Rudolf Weiß: Weiss antikvája 1928-ból. Különleges játékosság és korlátfeszegetés jellemzi. Weöres Sándor ABC verséhez használtam két plakáton 1996-ban. Azóta számtalan betűt megismertem, megszerettem, de itt valami mélyen megérintett. 

Munkáimban és saját arculatomban is a Hungarumlaut öntöde típusait használom. Katyi Ádám karaktereiben Weiß játékosságát vélem újraéledni. 

Hol nézhető meg a portfoliód?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

A HBD projektem instagramja még fejlődésben, de már a vége felé tart: https://www.instagram.com/jmtypography/